Gusto Moda nog steeds succesvol

Na een succesvolle crowdfunding campagne gaat het modeplatform Gusto Moda nog steeds voor de wind. Uit onderzoek blijkt dat 9 van de 10 gecrowdfunde bedrijven ook daadwerkelijk succesvol blijven. Hoe bereik je dit succes? Wij vroegen Suzanne van Gusto Moda naar haar ervaringen.

Na een succesvolle crowdfunding via Kickstarter voor het modeplatform Gusto Moda, waar je zelf je eigen mode kunt samenstellen, is zij vervolgens genomineerd voor de Accenture Innovation Awards 2015 en voor de Dutch Retail Experience Awards 2015. Daarnaast heeft Gusto Moda een eigen pop-up store kunnen lanceren.  Een mooi moment om de ervaringen van Suzanne Jongert, oprichtster van Gusto Moda, een jaar na de crowdfundingcampagne te delen.

Hoe verliep het crowdfunding traject?

“In eerste instantie verliep het project via Kickstarter wat moeizaam.

Ik dacht dat het makkelijker was om onbekende backers te krijgen als je een mooi project hebt met veel beeld/video materiaal. Dit viel aardig tegen. Ik heb heel veel mailtjes gestuurd, via social media berichten verstuurd en heb geflyerd bij de Zuidas in Amsterdam. Vanuit Kickstarter zelf werd er niet veel gedaan. Maar uiteindelijk heb ik er wel veel promotie kunnen genereren met mijn Kickstarter project en heb ik veel interessante mensen ontmoet. Zo mocht ik bijvoorbeeld pitchen bij BNR.

Via Kickstarter heb ik uiteindelijk €9.519 opgehaald. Hiervan ging nog 5% Kickstarterfee en transactiekosten vanaf.”

Hoe heb je deze periode beleefd?

Het crowdfunden kost veel energie. Maar uiteindelijk ben ik blij dat ik het heb gedaan en het gehaald heb. Zonder deze investering had ik mijn platform niet op kunnen richten.

Was de aangegeven tijdsduur lang genoeg om het project goed neer te kunnen zetten?

Ik denk dat ik niet meer geld had kunnen ophalen in een langere tijdsperiode. Ik had mijn Kickstarter project op 30 dagen gezet en dit was zeker voldoende.

Wat heeft de workshop van TapToo bijgedragen?

De workshop kwam op het juiste moment voor mij. Het was een paar weken voordat ik mijn Kickstarter-project zou lanceren dus ik kon meteen al mijn opzet maken tijdens de cursus. Ik heb vooral veel geleerd van de goede en slechte projecten van Kickstarter die we besproken hebben. Ook heb ik veel gehad aan de persoonlijke feedback.

Heb je een quote voor ons met betrekking tot crowdfunden?

‘crowdfunding is an excellent way to generate promotion’.

Suzanne, succes met Gusto Moda! De pop-up store is hier te vinden:

Gusto Moda Pop-up Store Launch Party

.

Benieuwd!

Ik ben heel benieuwd wat je aan deze blog hebt gehad en of jij een project wil lanceren. Ik lees het graag!

.

Gerelateerde berichten:

.

 

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published.