Inspiratie: Hoe je vandaag een prachtige dag kan maken #sterketekst

Het is vandaag een prachtige dag, die ik kan zien. Over hoe je door een boodschap net anders te zeggen, veel meer resultaat kunt behalen.

Vandaag was ik bevoorrecht lekker in het zonnetje te kunnen werken op het strand in Zandvoort. Ronduit heerlijk. En zoals dat soms op internet gaat, raakte ik even afgeleid door andere artikelen en filmpjes op het web. Dit verhaal van een Youtube-filmpje wil ik graag delen, omdat soms het brengen van een zelfde boodschap op een andere manier tot betere resultaten kan leiden. Zoals dat ook geldt bij een crowdfunding campagne of het betrekken van mensen bij je project of organisatie. Hoe breng je nou een boodschap zo dat het je doelgroep aanspreekt?

De kunst van je doelgroep aanspreken

Op een drukke straat zit een blinde man op de grond, met een blik voor zijn voeten. Hij vraagt om geld. Op het kartonnen bord naast hem staat geschreven: “Ik ben blind, help me.”

Montjesmaat werpt iemand een muntje in het blik. Dan loopt een vrouw voorbij, kijkt naar het bord, en herschrijft zijn tekst.

Mensen die langslopen beginnen ineens te reageren op zijn boodschap en helpen hem met geld. De blinde man is verbaasd, vraagt zich af wat de vrouw geschreven heeft dat dit effect tot gevolg heeft:

“Het is vandaag een prachtige dag, die ik niet kan zien.”

 

 

 

 

1 reply

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published.